נחל מסור ביום ההולדת של מדלנקה

טיול נחל מסור והר מסור

סוף שבוע ויום הולדת למדלנקה הביאו אותנו ליומיים של טיול.

מארגן המסלולים רוני חרמון,

יום השני של הטיול, שבת  23/05/09 יציאה מנאות הכיכר לאחר ארוחת בוקר מפנקת ביותר.

כניסה למסלול מכביש הערבה, מול תחנת הדלק של עין חצבה. מכאן נוהגים דרומה. ב-2.8 ק"מ חולפים על פני הכניסה למושב חצבה. ב-2.9 ק"מ

ההתחלה משעממת דרך העפר חרוצה פסים פסים – "קורדרוי" בעגת ג'יפאים – שמשקשקים את הרכב ואת הנוסעים. לאחר נסיעה קצרה יופיעו  זוג מטוסי קרב סקייהוקים המשמשים את חיל האוויר כמטווח.

פונים ימינה לפי השילוט החום "נחל מסור" וסימון השבילים הירוק מאפסים שוב את מד המרחק. דרך העפר מסומנת ארבע על ארבעב-2.2 ק"מ הדרך הירוקה חוצה דרך כחולה. ממשיכים ישר עם הירוקה. ב-7.0 ק"מ מגיעים לאזור המטווחים: מטוסים ומשאיות מנופצות, שרידי מבנה. ב-9.8 ק"מ הדרך נכנסת לתוך הערוץ ומתחילה להתפתל. הקורדרוי המעצבן נעלם ומופיעים עצי שיטה עטורים בקש וגבבה, לנו גם הופיעו מספר גמלים שהמוביל מביניהם היה קשור בשתי רגליו הקדמיות. ב-11 ק"מ נצמדת הדרך לקיר הזקוף של הנחל. ב-12.1 ק"מ מגיעים לצומת – הסימון הירוק חותך דרומה וצריך להמשיך ישר, עם הסימון האדום. ב-12.3 ק"מ מגיעים לסוף הדרך. כאן, בצל קירות הערוץ או עץ השיטה, אנחנו משאירים את הרב ומתפללים שיהיה שלם כשנחזור ומתחילים בהליכה.

שביל הליכה תוך כדי טיפוס ומציאת אחיזה. אחרי פחות מחצי שעה וכ-600 מ'. השביל מטפס לכיוון הר מסור, . הר מסור מתנשא לגובה של 180 מ' מעל פני הים. הנוף שנשקף מכאן מלא עוצמה והוד

הטיפוס וההליכה על הסכין היא בטור צר; רוחב השביל הוא רוחב של אדם אחד בלבד. בפיסגת ההר יתדות לתפיסה ויציבות. הירידה כבר הרבה יותר קלה אך לחולים בפחד גבהים מסלול זה אינו מומלץ.