טיול למנזרי מדבר יהודה

טיול למנזרי מדבר יהודה

דרך ארץ המנזרים, המסלול קל ברכב בלבד ובלי הליכות. ("לגריאטריים") נתחיל ממזרח ונחזור למרכז. על כביש 90 לכיוון יריחו נמצא את האתר  קאסר אל יהוד" (ארמון היהודים). אתר הטבילה בנהר הירדן , מקום מקודש לנצרות. צליינים נוצרים עולים לרגל לטבול בנהר, בדיוק כפי שיוחנן הטביל את ישוע לפי המסורת לפני כאלפיים שנים. אתר הטבילה מזוהה גם עם המקום שבו חצו בני ישראל את הירדן לאחר 40 שנות נדודים במדבר. מסורות קודמות קושרות את האתר למקום שממנו עלה אליהו הנביא.  הגבול בין ישראל לירדן עובר על הנהר ומופרד בחבל, חצי מרוחב הנהר לישראלים וחצי לירדנים ונפגשים לשיחות במים על החבל המפריד. מסביב לאתר פזורים שרידי מנזרים והכניסה אסורה כי כל המקום ממוקש.

קאסר אל יהוד (ארמון היהודים

לאחר הפסק קפה ונשנושים  מתחילים את דרכנו חזרה, ממש קרוב עדיין על כביש 90 בדרך לכביש 1 נצא לנקודה השנייה לביקור במנזר דֵיר חָגְ'לָה הוא מנזר יווני-אורתודוקסי, השוכן במדבר יהודה צפונית לים המלח. לאחר ביקור קצר וצילומים ממשיכים ופונים לכביש 1 מערבה

מנזר דֵיר חָגְ'לָה

ל למנזר סנט ג'ורג' (דיר מר ג'ריס ) , מנזר יווני-אורתודוכסי , נמצא ליד מצפה יריחו ושמורת נחל פרת, ואדי קלט. הכביש מתפתל בירידה עד לשער גדול עם צלב. הירידה והעליה תלולים ולמתקשים ניתן לשכור חמורים שיעזרו לכם לעלות. בכניסה וביציאה רוכלים נודניקים.

למנזר סנט ג'ורג' (דיר מר ג'ריס

זהו – קצר וקולע חוזרים הביתה.  צלם – אברהם רונקו

אלבום תמונות
לעמוד הבית של האתר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *