חנוכה 2020 חמוקי ניצנה

טיול חנוכה 2020 חמוקי ניצנה

חנוכה 2020, טיול ג'יפים בקבוצה של מדריכי טיולים ושוטרים לשעבר
חמוקי ניצנה, הדרך לתחנה הראשונה שלנו עוברת דרך תחנת הכח באשלים, תחנת כוח תרמו-סולארית, וממשיכים לתחנה הבאה שלנו, חמוקי ניצנה. גבעות לבנות וחלקות בצורות שונות ממש קרוב לגבול מצרים, אנחנו בחג חנוכה ומטיילים רבים באזור.

חמוקי ניצנה
ממשיכים על כביש 10, כביש 10 על גבול מצרים, שהצבא סוגר ברוב ימות השנה, ובחגים נפתח לכמה ימים. הנסיעה על הכביש לאורך גדר הגבול ותצפיות למוצבים המצריים ולתצפיות נוף. התכנון הראשוני היה להגיע להר כרכום אך השיטפונות והגשמים קלקלו לנו את התוכנית. התחנה הבאה חורשת בארותיים וגשר הקשתות של רכבת התורכים. בארותיים, על שם שתי בארות עתיקות – באר אהרון ובאר משה, שלידן חורשת עצי אשל ואקליפטוסים, בחניון שבו נמצאות הבארות, נמצאת גם בריכה מהתקופה הביזנטית, בריכה להזנת קטרי רכבת התורכים.  עצירה קצרה בקרונות הרכבת המשמשים היום למסתור תצפית על ציפורי "חוברה", ציפור דוגרת קרקע וארוכת רגלים וצוואר בצבע חום חולי. הנקודה הבאה בור הסבחה. בור מים עם סולם לאמיצים שיורדים לשחות. ולשאר מיותר לבזבז כאן את הזמן שלהם.
ממשיכים לאורך הגדר בכביש 10 עד לתצפית קדש ברנע. 30.681965°, 34.498959° , 151856 / 510392 , גובה: 588 מ'
ממשיכים לחניון בבורות לוץ. מסלול מעגלי דרך הבורות היבשים ומלאים בצמחיה. מתארגנים באוהלים ולארוחת ערב בחניון של בורות לוץ. חניון עם מים ושירותים. התארגנות לארוחת ערב, שלא מביישת כל קייטרינג. ממש מושלם. עם סיום הארוחה הגיע הגשם שהכניס את כולנו לאוהלים.

אלבום תמונות
לעמוד הבית של האתר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *