יעקב מרקל – שלום חבר

יעקב מרקל – שלום חבר

יעקב מרקל מורה דרך

יעקב מרקל:  מדריך טיולים, חוקר תל אביב ומורה לחיים מדריך טיולים ומורה דרך, מתמחה בתל אביב ובבתי עלמין, כתב כמה וכמה ספרים. – יעקב נזכור אותך.
יעקב מרקל היה מדריך טיולים ומורה דרך מוסמך, מתמחה בתל אביב ובבתי עלמין. הוא נולד בתל אביב בשנת 1943, והיה בן למשפחה שעלתה לארץ מפולין בשנות ה-30. מרקל למד היסטוריה של ארץ ישראל באוניברסיטת תל אביב, והחל את דרכו כמדריך טיולים בשנות ה-70.
מרקל היה איש ידע נרחב, בעל אהבה גדולה להיסטוריה של תל אביב. הוא היה מרצה מעניין ומרתק, והוא הצליח להעביר את הידע שלו בצורה מרתקת ובהירה. מרקל כתב מספר ספרים על תל אביב, כולל "פסלי חוצות בתל אביב" ו"שכונת מוטפיורי".
מרקל היה גם חוקר בתי עלמין. הוא טייל בבתי עלמין ברחבי הארץ, וערך מחקרים על ההיסטוריה שלהם. הוא כתב מספר ספרים על בתי עלמין, כולל "בתי עלמין בארץ ישראל" ו"בית העלמין הישן בתל אביב".
מרקל היה איש חביב ואהוב על כולם. הוא היה בעל חוש הומור משובח, והוא תמיד היה מוכן לעזור לאחרים. הוא הותיר אחריו חלל גדול בלב כל מי שהכיר אותו.
סיכום: יעקב מרקל היה אדם יוצא דופן, שהשאיר חותם משמעותי בעולם. הוא היה מדריך טיולים מוכשר, חוקר היסטוריה מבריק, ואדם טוב לב ואהוב. אנו נזכור אותו תמיד.
המלצות:
אם אתם מתעניינים בתל אביב, מומלץ לקרוא את אחד מספריו של יעקב מרקל.
אם אתם מתעניינים בבתי עלמין, מומלץ לקרוא את אחד מספריו של יעקב מרקל.
יעקב מרקל נפטר ב-08 אפריל 2021.

 

 

מרקל - שלום חבר

 

2 תגובות Add yours

  1. אנתיאה הגיב:

    היום יום רביעי נודע לי שיעקב מרקל אינינו.יעקב מאחרוני מורי הדרך שהשקיע בארכיונים שם נפגשנו לחדש להעשיר את המודרכים.הסקרנים שבהם.היה המומחה שבמומחים של שכונות תל אביב.הוציא ספרים עליהם טרח שנים רבות.והדריך שנים רבות
    יעקב תמיד ענה .בדרכו.
    יהי זכרו ברוך

  2. עמי הגיב:

    חבל על דאבדין ואינם משתכחין, רק היום קראתי על פטירתו, שירתנו יחד במילואים לאורך שנים רבות, וגם היינו בקשר בין לבין. עוגמת נפש. יהי זכרו ברוך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *