טיול הרי אילת המכתש הקטן שחרות נחל ומעלה גשרון

טיול הרי אילת והמכתש הקטן

טיול הרי אילת והמכתש הקטן, סוף שבוע למטיבי לכת, יוצאים מוקדם בבוקר לכיוון אילת דרך המכתש הקטן:
*יום חמישי – מחניון מעלה עקרבים לתצפית המכתש הקטן יורדים את מעלה עלי ע"פ סימון שביל ישראל. ירידה תלולה באמצעות יתדות ומעקים. בקרקעית המכתש מצבורי חולות צבעוניים. נמשיך בנחל חצרה עד שער השטן / שער אשמדאי. הנחל עם קירות צבעוניים יפים. 15 ק"מ ב 4 שעות.

טיול הרי אילת שחרות ליוטבתה

בשישי, הסתובבנו בין שחרות להר ארגמן ונחל יוטבתה. מהישוב שחרות שליד בסיס עובדה הלכנו דרומה לאורך שביל ישראל, דרך שמורת הטבע צוקי שיירות, הדרך מתפתלת לוקחת אותנו גבוה מעל מצוקי הערבה, על השביל שדה בולבוסים. בהמשך של שביל ישראל פניה לסימון שבילים ירוק שמאלה והר יוטבתה, מזרחה אל השפיץ של הר ארגמן. האמיצים והקשוחים טיפסו לשפיץ. המשכנו לשביל הירוק צפונה, במורד מעלה צאלה, לאורך בולדרים ונוף מגבוה, בפיצול של הירוק עם הכחול בחרנו בירוק ולאורך גדר החי-בר עד הכביש. המסלול לאורך הגדר עד לכביש לא ניגמר. סיימנו 21 ק"מ ב 6 שעות.

טיול הרי אילת נחל ומעלה גשרון

יום שבת – על כביש 12 יורדים לנחל גשרון מסלול בירידה עם סולמות ומעקות, על הדרך ציורי קיר בסלע, עד למעלה גשרון, עלייה יחסית קשה ותלולה. מהפסגה יורדים לסיום בנחל רחבעם. המסלול 9 ק"מ , תם המסלול והטיול,