ירושלים העיר העתיקה

ירושלים העיר העתיקה

סיור אחה"צ ללילה בירושלים, בהובלה של חגי.  הסיור עובר ברובע הנוצרי, מוסלמי ויהודי, בעיר העתיקה.
הסיור יצא לדרך בכיכר צה"ל ועובר דרך בית החולים הצרפתי ל תצפית הנוטרדאם, בניין היסטורי גדול הממוקם מול השער החדש. בעבר היה מלון לצליינים ובבעלות הוותיקן. על גג המלון תצפית מרהיבה הצופה אל הר הזיתים ומלון הקשתות שעל הר הזיתים, מגדל אוגוסטה ויקטוריה, הר הצופים עם האוניברסיטה, כנסיית הדורמציון, בית כנסת החורבה, בית כנסת תפארת ישראל, מגדל דוד, גגות וצריחים של כיפת הסלע ב הר הבית
Jerusalem, ירושלים, מלון נורטאדם

עוזבים את מלון נורטדאם וחוצים דרך השער החדש. השער החדש מול מלון הנורטדאם המאפשר גישה קלה לכנסיית הקבר
* תצפית הגגות – הלכנו ברחוב הראשי של השוק, רח' דוד עד לרחוב חבד. ברחוב חבד תצפית גגות של העיר העתיקה. על הגג תצפית מרשימה. עלינו במדרגות ברזל, שמובילות לגג הצופה על כל גגות העיר העתיקה, כנסיית הקבר הר הבית ועוד..
* הרובע הנוצרי,
מספר כניסות להר הבית בעבור מתפללים ומבקרים מוסלמים בלבד:  שער השלשלת והמחכמ'ה,  שער הכותנה (בשעה זו ריק מאדם). בכניסה לשער, חרדי שאינו מורשה להיכנס משתטח על הרצפה ומתפלל.
Jerusalem, ירושלים, העיר העתיקה, הכניסה להר הבית

*  הכותל הקטן, מצוי 175 מטרים צפונית לרחבת הכותל המערבי.
, Jerusalem, ירושלים, העיר העתיקה, הכותל הקטן

כחלק מהסיור, אירחה אותנו משפחה שגרה במתחם בית הצלם ברובע המוסלמי, עם אחת ה-תצפיות המדהימות על אגן העיר העתיקה והר הבית.
* בית הצלם ותצפית להר הבית, מבנה גבוה מאוד ברחוב שיח' ריחאן ממנו תצפית מרשימה על הר הבית ועל כל העיר העתיקה. (בית הצלם הוא שם של הבית שניתן בטעות) ובו גרים זוג עם חמישה ילדים, משפחה צעירה. הבניין ברחוב שייח' ריחאן השוכן בלב הרובע המוסלמי בעיר העתיקה בירושלים,  בדרך בין בית ויטנברג למתחם שער הפרחים.

הבית נרכש על ידי עמותת עטרת כהנים, באמצעות תרומה של מיליונר אמריקאי. החיים של זוג יהודים בלב הרובע המוסלמי מורכבים מאוד. אין אפשרות לזוז ללא הזמנה של ליווי חמוש. עמותת עטרת כהנים פועלת ברכישת הבתים מהערבים המקומיים וליישב יהודים בעיר העתיקה ובמזרח ירושלים.

אלבום תמונות וסרטונים
למסלולי טיול וצילום
למסלולי אופניים וצילום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *