הודו שלי נובמבר 2022

הודו שלי נובמבר 2022

הקדמה שבדיעבד לטיול

טיול צלמים להודו – נובמבר 2022

טיול צלמים עם יובל נדל – צלם ועורך וידיאו ודויד ברייר, צלם מארגן ומוביל בפעם המי יודע כמה , דויד ברייר – שועל ותיק בהודו, תודה לך דויד, בלעדיך זה לא היה אותו הדבר.

טיול צלמים להודו -אברהם רונקו, יובל נדל, דויד ברייר
לדויד הרבה קשרים ומכרים בהודו וזה עוזר מאוד. בהודו חובה מלווה מקומי או אחד שעשה את זה מספר פעמים כמו דויד ברייר. ניראה שמצאתי את האיש הנכון שיעזור לנו לחוות את הודו בפעם הראשונה שלי – הצלם דויד ברייר.
מהביקורים הרבים של דויד יש לו כמעט משפחה מאמצת בהודו העוזרים לנו בהזמנת רכבות, השכרת כלי רכב עם נהגים טיסות ומדריכים.
ההתרגשות שלי עוד לפני שיצאנו לטיול עצומה. התוכנית לטיול ליהנות ולהפיק חוויות , על הדרך ליהנות גם מהצילום והתוצאות,

אני סוחב שני גופים של CANON FULL FRAME 6D II + 5D MARK IV ועדשות 24-70, 17-40, 70-300 . כמה סוללות ודיסק קשיח 2Tb לגיבוי ו 640Gb בכרטיסי זיכרון
רצים לנתב"ג מיד לאחר הפתק בקלפי.
בדיעבד על הודו מזווית הטיול שלי: מדינה ענקית עם מיליארד אנשים ויותר. הודו , מזוהמת, עוני ומקבצי נדבות בכל מקום, רועשת, נהגים אלימים, לא מפסיקים לצפור, אוכל – מפחיד. השאלה אם תקבל שלשול הייתה… רק מתי…, וברור שחוותי גם את זה ליום אחד למזלי. האוכל שאני רואה, מורחים פרוסות עם היד, מנגבים שולחן עם סמרטוט שהיה לבן ועכשיו  שחור משחור, מסעדות, בכמה מהמסעדות כשמבקשים להזמין, המלצר נותן לך דף ועפרון שתכתוב לבד את ההזמנה, כי המלצרים לא יודעים לכתוב.
היגיינה זה לא בהודו. אוכל רחוב – ניראה שההודים אוכלים ברחוב. בכל מטר מרובע עגלת אוכל, מבשלים מטגנים מאכלים שונים ומשונים ומכינים כמובן בידיים. עגלות פירות ופרי הדר, קוקוס, פפיה, אננס ועוד..
מדורות לחימום ובישול , בהודו משתמשים בחרא של פרות כחומר בעירה מעורב בקש. ברירת המחדל לצאת בשלום אחרי יום של שלשולים, חובה להגיע עם תרופות שונות למצבים שונים. ארוחות בוקר במלון – טוסטים, לחפש בורגר קינג ו kfc כמובן הכל עוף – אין בשר בהודו (יש באזורי המוסלמים), בננות ופירות שאפשר לקלף.
מים בהודו, תמיד המחשבה שלי האם המים מגיעים מהנהרות ומהגנגס, בנהר הגנגס מכבסים כביסה, זורקים את המתים ומתרחצים ובסוף זה מגיע לברזים כנראה.
אז לא – לשתות מים רק מבקבוקים וגם אז צריך לוודא שלא מילאו אותם באופן פירטי ולוודא שהם סגורים. על הטעם של המים יש גם מה לדבר.
תה הודי שני סוגים: צ'אי הוא תה עם חלב ותה שחור עם ג'ינג'ר. הבירה ההודית קינגפישר Kingfisher טעימה וטובה.
הביוב זורם ברחובות בתעלות פתוחות וזה מסריח. הנסיעה בערים בריקשות ממונעות ובריקשות אופניים ובמוניות עם נהגים שלא מדברים אנגלית, הרכבות ברמות שונות ובמספר קרונות אין סופי לכל קו, מומלץ לשמור צמוד את החפצים ברציפים וברכבת.
שעון , יש לכולם זמן ולהודים יש זמן הודו. הם לא ולא ייקחו אתכם בזמן שלכם ולכן יש להיערך בהתאם.
שפה – ההודים לא מדברים אנגלית. לא הנהגים ולא בחנויות ולכן רצוי מאוד מאוד שיהיה מדריך מקומי.

הפרות בהודו
הפרות בהודו קדושות ומסתובבות בכל מקום. ברחובות, בחצרות ושוכבות והולכות גם במרכז הכביש. הסמטאות והרחובות מלאים בכלבים עזובים.
למרות הכל כשחבר שכח את הטלפון, הטלפון חיכה לו בתאום טלפוני ולא היו מוכנים לקבל תמורה.
שווי כסף : כשמגיעים עם שקלים / דולר, שווי הקניה שלכם גדול מאוד 500 רופי INR = כ 20 שקלים, לעולם לא משלמים את מה שמבקשים, תמיד מתמקחים
קניות בהודו, שווה לקנות בהודו, המחירים חצי או פחות מהמחיר בארץ, האיכות גם חצי ופחות.
בערים המרכזיות ובבתי המלון הגדולים מדברים בקושי אנגלית בכפרים אין אנגלית, נהגים רובם לא יודעים אנגלית. בכל בית ועסק מקדש קטן משלו.
ניווט באמצעות גוגל מפות ומפות שהורדו מראש ואפליקצית ניווט שאינה דורשת אינטרנט MAPS.ME ו Mapy.cz

אז אחרי הפתיחה שבדיעבד נתחיל לטייל – המסע הראשון שלי להודו

המסלול שלנו עובר בערים ויעדים:
(למעבר לפרטים ואלבומי תמונות בערים אחרות במסלול יש להקיש על העיר במסלול)

India, Delhi >> Agra >> Orchha >> Prayagraj_alabad >> Veransi >> Ramaupur village

עמוד הבית של הודו
למסלולי טיול וצילום

מסלול הטיול ב הודו

6 תגובות Add yours

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *