אגרה, הודו

אגרה, הודו

אחרי ארוחת בוקר ליד המלון של חביתה וסלט ישראלי, רכב הגיע לאסוף אותנו לאגרה בשעה 11:45. מעל 200 ק"מ נסיעה, הגענו לאגרה בשעה 16:45. היה נכון יותר לעשות את הנסיעה ברכבת. הגענו ללילה אחד למלון filter babu guest house, מלון סביר ביותר. באגרה נעשה טיולי כוכב למספר יעדים.

פרקנו תיקים לקחנו מונית וטסנו לטא'ג מאהל לצלם. נסענו לתצפית מעבר לנהר המשקיפה על הטאג. הגענו אחרי השקיעה, (חבל – נתקן מחר).  יש לנו כמה תמונות מהטאג. את הטאג עופף אובך או זיהום או שנייהם. נקווה שמחר יתבהר. Taj View Point – best spot to get the closet panoramic view of Taj mahal.

טא'ג מאהל אגרה הודו

חזרנו למלון ושמענו חגיגה על הכביש, רצנו וראינו קבלת פנים לחתונה. חוויה נהדרת. צילמנו את החתן רוכב על סוס ותזמורת שלמה מנגנת. את התהלוכה מלווים מלבד התזמורת, עגלות תאורה עם גנרטור.

חתונה הודית, החתן מגיע רוכב על סוס

מכיוון שקבענו עם בובי, החבר של דויד, רצנו חזרה למלון. בובי הזמין אותנו לארוחה ונתן לנו לשתות ולבחור ויסקי. אני בחרתי את הכי קרוב לאוזו עם טעם אניס. בארוחה משתתפים החמה, הבן ואשתו, אירחו אותנו כיד המלך. כמובן שזו חוויה להתארח במשפחה הודית. זה האירוח השני במשפחות הודיות. בכל בית ובית עסק יש מקדש קטן. בובי באורצה לא נח ומארח אותנו בביתו.

ארוחת בוקר במלון ונוסעים לחבר נוסף של דויד, בהמשך, מחליפים מלון ל taj villa, מלון בלי מים חמים או מים זורמים. בסוף החלפנו חדר. גם אחרי החלפת החדר המלון לא מומלץ. בצהרים בדרך לתצפית בטאג עוצרים אצל החבר של דויד ב kamal hotel, אנחנו משתמשים במלון לארוחות בוקר, אך כמלון לא מומלץ. נוסעים לגב של הטא'ג על גדות נהר יימאנה, לצילום מהגב ומהצד השני של הנהר יימאנה. ב 15:00 נוסעים לתצפית של טא'ג, בדרך למלון אוכלים בבורגר קינג, לא דומה למוכר לנו ורק עוף. מנסים לצלם חתונה קרובה למלון, חתונה של מוסלמים , כולן מכוסות ולא רוצות להצטלם.

למחרת בשש בבוקר אני נוסע לבד לסיור בטא'ג עם הצלם המקומי של הטא'ג כמדריך אישי, צילום הטא'ג המסגד והשתקפיות, חזרה לפגישה עם החברים ב kamal hotel  (מלון על הפנים) הגענו רק לארוחת בוקר והליכה לשוק kinari bazar הקרוב. אין סוף פורטרים / סבלים עד לשעה 14:00. הטא'ג מהאל המפורסם, אחד משבעת פלאי עולם , המבנה המפורסם בהודו ואולי בעולם, יושב על גדות נהר היאמונה, משקיף על המבצר האדום של אגרה.

לוקחים ריקשה למקום שריפת הגופות על הנהר ימאנה לא רחוק מהטא'ג במקום שניקרא  Shamshan Ghat , מחזה / אירוע לא נעים. מביאים את הגופה בתכריכים,  ממלאים ליד משטח עם עצים ומניחים את הגופה על העצים. המשפחה והקרובים מכסים בעצים ובסוף מדליקים את המדורה.

שריפת הגופות באגרה הודו

באגרה, יציאה לשוק קינארי באזר, ואתרי צילום של מבצרים למיניהים. יום נוסף באגרה יוצאים על הבוקר עם רכב צמוד שבובי סידר לנו, שינוי יעד בגלל ירח מלא לפַטֶהְפּוּר סיקרי Fatehpur Sikri. פטהפור סיקרי נקראת גם עיר הרפאים, האתר הוכרז על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמית. לעיר אין כניסה עם כלי רכב, מחנים את הרכב ומחליפים לאוטובוס מקומי רעוע במקום שנקרא gulistan , מלכודת תיירים. ממשיכים עם האוטובוס לאתר די גדול עם מסגדים ומבנים ענקיים. בחזרה לאוטובוסים והפעם צריך להילחם על מקום באוטובוס.

החזרה לאגרה דרך שני כפרים לצילומים Kiraoli and bidhaipur, הילדים של כל הכפר רודפים אחרינו להצטלם ומבקשים שנצלם גם את האמא והסבתא. את היום אנחנו מסיימים במסעדה טובה pincha of spice . בדיעבד קיבלנו שילשולים כבר בערב מהאוכל במסעדה שקירקעה אותי ליום במלון. הבוקר התחיל "בזרימות חזקות" , התחיל שלשול חזק וגשם זלעפות בחוץ, משנים תוכנית לפחות בשבילי אני נשאר במלון, המלון taj villa שהוא מלון על הפנים, אין מים חמים ולפעמיים אין מים בכלל, עברנו למלון של הלילה הראשון filter babu guest. למחרת כולנו חולים וחלשים, ארוחת בוקר ונוסעים לכפר כ 60 ק"מ מאגרה Dholpur, הגענו לנהר תנינים, לא תנינים ולא כלום , מתחת לגשרים מצאנו קסטת הכובסים, על גדת הימאונה ריבר . בזבוז זמן שעתיים נהיגה. המשכנו לכמה כפרים: Sholapur , Bhoora-khera , .Housing board. בחזרה לאגרה עוברים בבורגר קינג, חוזרים למלון ובובי עושה לנו אמבוש ואומר לנהג להביא אותנו למפעל לאריגת שטיחים Millenium house – Diamond carpets, סיור במפעל ובפועלות שאורגות את השטיחים בישיבה מזרחית במשך שעות. מסיימים את היום, בארוחת ערב בביתו של בובי

המסלול שלנו עובר בערים ויעדים:
(למעבר לפרטים ואלבומי תמונות בערים אחרות במסלול יש להקיש על העיר במסלול)

India, Delhi >> Agra >> Orchha >> Prayagraj_alabad >> Veransi >> Ramaupur village

אלבום תמונות מאגרה הודו
עמוד הבית של הודו
למסלולי טיול וצילום

6 תגובות Add yours

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *