וראנסי המכה של ההודים

הקדמנו את הרכבת עוזבים את אללהבאד, Prayagraj לוראנסי Varanasi / Banaras וראנסי (המכה של ההודים) הרכבת בשבע בבוקר, באיחור קל של רבע שעה יצאנו לדרך הגענו בשעה 11:30 Varanasi railway station. לקחנו ריקשה והחלפנו לריקשה אופניים כי אין כניסה לרכב ממונע למרכז. המשכנו ברגל עם התרמילים בתוך הסמטאות הצרות עד ל גאסט האוס Vishnu Rest House. הגאסט האוס שלנו במקום הכי טוב שיש עם מרפסת קו ראשון לגנגס. הגנגס, נקרא גם גנגה (Ganga) בפי ההודים. גאסט האוס פשוט. ואראנסי‏  אחת מהערים הקדושות ביותר בהודו, ממוקמת על שפת נהר הגנגס. ביציאה הראשונה לאורך הגנגס עשינו הכרות עם ראש המאפיה המקומית (בחור הינדי שמדבר עברית וקורא לעצמו "מלך") שאולי יאפשר לנו לצלם מחר באתר שריפת הגופות הגדול בעולם. (בתשלום מופחת כמובן).

וראנסי, הודו, אתר שריפת הגופות

ניראה שהכל מתרחש על גדות הגנגס. בגדה המערבית, הגנגס רחב ידיים. אל הגנגס מובילות מדרגות מסמטאות רבות לרחבה Ghat. יש הרבה גאתות לאורך הטיילת ולכל גאת יש שם. במדרגות על הגנגס: טבילה בנהר שוטפת את החטאים, עורכים עליות לרגל לנהר כדי לטבול בו, להיטהר מן הקרמה השלילית, שדבקה בהם בעבר. ההינדוהים מתפללים שיזכו בבריאות טובה, באריכות ימים ובהצלחה. בגנגאס מכבסים, מתרחצים, ועורכים טקסי פוגה שהם טקסים דתיים ושורפים גופות. לקראת שש בערב עורכים טקסי פוגה בגנגס, אלפי אנשים בטקס בווראנסי על הגנגס. למחרת קבענו עם צלם הודי מקומי , subodh mamgain בגאת בשם assi ghat, ניראה מה יש לו להציע לנו הצלמים. קבענו ל 05:30, הלכנו לאורך הטיילת שמלאה בגאתות. בכל גאת אוסף מאמינים שמתרחצים ומתפללים בגנגס.  גאת? רחבה של מדרגות עד לגנגנס. בגאת asii ghat היה טקס / פוגה מרשים.

טקס פוגה בגאת על ספת הגנגס הודו

ברחבה גדולה לאחר הטקס תרגילי יוגה לקהל הרחב. בנסיון נוסף לצלם את שריפת הגופות באתר המרכזי הגדול , ב 15:30 קבענו עם "מלך" (המאפיונר המקומי באתר השריפות) לצילום שריפת הגופות. ישנם כמה אתרים של שריפת גופות, אחד מהם והגדול הוא מאניקארניקה גהאט (Manikarnika Ghat), שורפים מדי יום עשרות גופות. האירוע הוא קשה ביותר ולא קל לחזות ולצלם. חיכנו ל"תרגיל" של "מלך" והוא אכן הגיע, כשהגענו "מלך" לא הופיעו ואחרים ביקשו המון כסף לצילום, אחרי ויכוחים קבענו שוב למחר במחיר כפול. בנתיים נפלתי והנעל נקרעה ובהודו אין מספרי נעלים גדולים, חיפשתי סנדלר רחוב שתפר לי את הנעל במקצועיות. חזרה לטקס הפוגה על הנהר והפעם מזווית שונה, מהנהר על גבי סירה. ארוחת ערב ב kfc, חזרה לחדר ומסתבר שמצלמה 6d לא שמרה / נמחקו התמונות של עשרה ימיים אחרונים. בבדיקה של גיבוי יומי מסתבר חסרים לי יומיים ממלצמה אחת – (חצי דיכאון). הבוקר שלמחרת התחיל במשט על הגנגס, לצלם את המיבנים מהצד של הנהר והחזרה ברגל לצלם את מה שהזדמן. בהחלט הזדמנו לנו צילומים. ב 16:30 שוב נסיון לצלם את שריפת הגופות, כצפוי כשהגענו שוב הקפיצו את המחיר וויתרנו. לקחנו סירה עד ל assi ghat והתחלנו לחזור ברגל, בדרך הגענו לאתר שריפת גופות קטן יותר, Kashi vishnath corridorghat כאן קיבלנו תמונות מעולות וקשות לעיקול. ארוחת ערב וסגרנו את היום. יום חדש והבוקר בוראנסי התחיל עם הזריחה מהמלון ושייט לצילום אלפי מתפללים הטובלים בנהר. יום חדש ארוחת בוקר וסיור בשוק החלב ורחובות וראנסי. אחה"צ הליכה לרובע המוסלמי ומפעל לייצור משי, אריגה וצביעה, אורך המשי שמונה מטר, מודי – ראש הממשלה, הגיע לוורנסי, יש הרבה משטרה, וגם סללו כמה כבישים לכבודו. הבוקר מתחיל בארוחת בוקר והליכה ברחובות וסימטאות של וראנסי. אלפי אנשים ברחוב והצפיפות והצפירות אין סופיות, הלכנו שוב לצלם בשוק החלב, החזרה דרך הטיילת של הגנגס. בדרך עוברות הלוויות עם נפטרים על אלונקות בתהלוכה. חזרה למלון דרך הספר להסתפר שוב, יצא מוצלח עלה 200 רופי = 9 שקל. בחצי השני של היום הלכנו על הטיילת עד לתחנת שריפת הגופות הקטן והיו לנו כמה תמונות מנצחות. המשכנו עם המכר של המקום לחנות של כיסויי מיטה כאילו שאנחנו רוצים לקנות בכדי לכבד אותו ומשם בדרך חדשה גילינו מסעדה mona lisa וממול מאפיית לחמים וקוראסונים.

סיכום קצר לוראנסי: פעמיים ביום בשש בבוקר ובשש בערב  טקסי פוגה. אלפים מגיעים לאחת מני רבות הרחבות / גאתות שבמדרגות שמתחברות לנהר לטקס דתי, אלפים מגיעים לגאתות לטבול בנהר ולהתפלל. מאות גופות נשרפות כל יום בשני מרכזים לשריפה שאני הייתי וכמובן הרחוב והסימטאות מלאים באלפי אנשים ובאוכל רחוב. עוזבים את וראנסי, אנחנו פוגשים את הרכב שלנו לימים הבאים בתחנת הרכבת בוראנסי. מהמלון לתחנת הרכבת זה סיפור להגיע, סבלים למזוודות והליכה בסמטאות עד לרחוב הראשי שאפשר לקחת ריקשה, ברכב שיבוא לאסוף אותנו מוראנסי לפיסבאד ברכב, חיכינו שעות לנהג שיגיע והיה יותר נכון לחזור לתוכנית המקורית ולנסוע ברכבת, נסענו בסוף חמש שעות והגענו לכפר  ב  Ramaupur.

המסלול שלנו עובר בערים ויעדים:
(למעבר לפרטים ואלבומי תמונות בערים אחרות במסלול יש להקיש על העיר במסלול)

India, Delhi >> Agra >> Orchha >> Prayagraj_alabad >> Veransi >> Ramaupur village