ירושלים בשילוב הרכבת הקלה

טיול ירושלים בשילוב הרכבת הקלה

שנת 2024 נפתחה במסלול טיול צילום בירושלים בשילוב הרכבת הקלה. התחלת הטיול בתחנת רכבת נבון
אופי הטיול: צילום והליכה ברגל בשילוב הרכבת קלה
מטרות: להכיר את העיר העתיקה בירושלים מנקודת מבט ייחודית של צילום, תוך כדי הליכה ברחובותיה הצרים והעתיקים, ביקור במקומות קדושים לשלוש הדתות, התרשמות מהדו-קיום בין התרבויות השונות של ירושלים.
הגענו לירושלים ברכבת עד לתחנת רכבת נבון בירושלים / התחנה המרכזית בירושלים.

תחנת רכבת נבון ירושלים
לתחנה הראשונה שלנו נגיע באמצעות הרכבת הקלה ונרד בתחנת "העירייה" . בהליכה קלילה הגענו למלון נוטרדאם שהוא מלון היסטורי השוכן מול העיר העתיקה. במרפסת גג המלון יש תצפית מדהימה על העיר העתיקה.

מלון נוטרדאם ירושלים

התחנה השניה שלנו שער יפו, האזור מלא בשוטרי משמר הגבול שנותנים תחושת בטחון. שער יפו השער הגדול ביותר בעיר העתיקה. שער יפו נבנה על ידי הסולטן "סולימאן המפואר" בשנת 1538, יחד עם שאר חומת העיר העתיקה העומדת כיום. שער יפו נחשב לאחד השערים החשובים ביותר בחומה, מכיוון שממנו יצאו כל נתיבי התחבורה העיקריים אל ומירושלים. בעבר יצאו הדרכים ממנו לנמל יפו ומשם למחוזות רחוקים דרך הים – מכאן גם שמו העברי.

שוטרי משמר הגבול בירושלים

התחנה השלישית שלנו, הלכנו ברחוב הראשי של השוק, רח' דוד עד לרחוב חבד. ברחוב חבד תצפית גגות של העיר העתיקה. על הגג תצפית מרשימה. נעלה במדרגות ברזל, שמובילות לגג הצופה על כל גגות העיר העתיקה, כנסיית הקבר הר הבית ועוד..
חצר גליציה, זה מתחם של מספר בתים וישיבות הנמצאות על גגות השוק מעל הרובע המוסלמי, סמוך לרובע היהודי מעל הרחוב בית הבד. החצר היא חלק קטן ממתחם גדול יותר שכלל עשרות דירות ושני בתי כנסת שהיו מאוכלסים עד 1936 ביהודים.

התחנה הרביעית שלנו מרפסות הצופות לכותל. אחת בהליכה וירידה במדרגות והשניה דרך אחת הישיבות שמשמאל למדרגות הכותל. עלינו לגג הצופה לכותל לצלם.

תצפית על רחבת הכותל והמסגד

המשכנו וירדנו לרחבת הכותל להתרשם מההפרדה של הנשים וממדרגות עץ המובילות למסגד עם הכיפה המוזהבת.

ארוחת צהרים ברובע היהודי, הליכה ברחוב היהודים, השוק היהודי של העיר העתיקה, ובית הכנסת החורבה הוא בית הכנסת המפואר והגדול ברובע היהודי.

התחנה הבאה ממשיכים ברחוב הפונה דרומה – רחוב הפטריארכיה הארמנית. מימין ניתן לראות את המצודה הידועה בכינוייה מגדל דוד, שבו מוזיאון מרשים ביותר. טיפסתי בהרבה מדרגות לחומות מגדל דוד לצלם מדרום ומצפון. מהתצפית של מגדל דוד רואים את: כנסיית הקבר, בית חולים הדסה, מוזיאון רוקפלר, האוניברסיטה המורמונית, אוגוסטה ויקטוריה, כיפת הסלע, כנסיית מריה מנדלנה, מסגד אל- אקצה, הר הזיתים, אתר בית הכנסת החורבה, כנסית סנט גימס, כנסיית הדורמיציון.

מגדל דוד והחומות בעיר העתיקה ירושלים

תחנה אחרונה בטיול שוק מחנה יהודה. הגענו אליו ברכבת הקלה. השוק תוסס וצבעוני, בשוק דוכנים, אוכל, עוברים ושבים ואווירה ייחודית של השוק. בשוק עצירה לבננות, קפה וקינוח חלווה. ולצלם עוברים ושבים בשוק.

חלווה בשוק מחנה יהודה ירולשים

שותים קפה בשוק מחנה יהודה לסיום יום טיול בירושלים

עוברי אורח בשוק מחנה יהודה ירושלים

חזרה מהשוק שוב ברכבת הקלה לתחנה המרכזית ורכבת חזרה לתל אביב.