טיול תל מבורך נחל תנינים ג'סר א-זרקא

טיול תל מבורך נחל תנינים ג'סר א-זרקא

טיול יום של פרלמנט גבעתיים, טיול לתל מבורך, נחל תנינים וג'סר א-זרקא אזור: חוף הכרמל, זכרון יעקב ורמות מנשה, משך הטיול: יום, רמת קושי: קל, משפחות

הדרכה והובלה – דודו בן דב

טיול זה משלב טבע, היסטוריה ותרבות. נבקר בשמורת נחל תנינים, שם נוכל ליהנות מהנוף היפה, לצפות בצמחייה ובבעלי החיים ולטייל לאורך הנחל. לאחר מכן, נבקר בכפר הדייגים ג'סר א-זרקא, שם נוכל לחוות את התרבות הייחודית של המקום ולטעום מהדגים הטריים של הדיגים המקומיים.
נתחיל בתל מבורך כחצי שעה סיור במקום.
תל מבורך, הלכנו לאורך אמת המים העתיקה והתל המתנשא לגובה של כ-15 מטר מעל פני השטח,  תל קטן יחסית אך בעל עבר עשיר. הוא שוכן על הגדה הדרומית של נחל תנינים, בכניסה ליישוב בית חנניה, ומסתיר בין כתליו שרידים מתקופות היסטוריות רבות.

תל מבורך אמת מים
נמשיך לנחל תנינים

מסלול הטיול: שמורת נחל תנינים: נחל תנינים – הרומים הקימו על הנחל סכר גדול, והאגם שנוצר היה מקור לאמת המים של קסריה. הסכר שימש גם לתפעול תחנת הקמח. בשמורת הטבע נחל תנינים שלושה מסלולי הליכה קלים: מסלול הסכר בין מתקני המים הקדומים, מסלול הנחל, עובר בצד נחל עדה ונחל תנינים, מסלול האמה, מסלול רטוב יורד לתעלה צרה חצובה בסלע כוכר. אורך המסלול: כ-2 ק"מ, משך המסלול: כשעה-שעתיים
המסלול: המסלול מעגלי ומתאים לכל המשפחה. הוא מתחיל בחניון השמורה ועובר לאורך הנחל. לאורך המסלול ניתן לראות צמחייה מגוונת, בעלי חיים כמו ציפורים, לטאות וצבים, וכן שרידי אמת מים עתיקה.
השביל מסומן היטב, והוא עובר לאורך הנחל, דרך שטחים ירוקים, בריכות מים, שרידים עתיקים של מפעל המים של קיסריה, ואפילו סכר רומי עתיק. לאורך הדרך, תוכלו לראות מגוון רחב של בעלי חיים, כולל ציפורים, זוחלים, דו-חיים וחרקים. בקיץ, תוכלו גם לראות פרחים בשלל צבעים.

נחל תנינים

ג'סר א-זרקא:
לאחר הביקור בשמורה, נמשיך לכפר ג'סר א-זרקא. שחושבים שכל הישוב עם בתים כחולים. ג'סר א-זרקא, אחד המקומות הכי עניים בארץ. כמו בכל כפר ערבי מסגדים ותל שחולש על פנורמה מרהיבה ומעל שפך הנחל גשר אבן, גשר וילהלם המשוחזר בשפך נחל תנינים. הישוב ג'סר אזרקא הוא הכפר הערבי היחיד השוכן לחופי הים התיכון. תושביו הראשונים היו בדווים שנדדו במאה ה-19 מבקעת הירדן והתיישבו בשולי ביצות כבארה. בכניסה לישוב נמצא שביל הים, שביל נחל תנינים המתחיל ברמת מנשה. בכפר: נטייל לאורך החוף, נוכל במסעדת דגים מקומית, מקום שהוא עולם אחר, עולם שלישי בתוך מדינת ישראל על קו החוף שהממשלה שלנו מזניחה כבר שנים רבות. בכניסה יקבלו את פנינו כמה בתים כחולים מול כביש החוף .
סימנו את הטיול במסעדה איוב הדייג במפרץ הדיגים היפיפה.

ג'סר א-זרקא
וממש בסיום היה מפגש מרגש בין חברים ותיקים המדריך שלנו דודו בן דב ושר הספורט לשעבר ראלב מג'אדלה .

דודו בן דב ושר הספורט לשעבר ראלב מג'אדלה .

תודה למדריך דודו בן דב

אלבום תמונות וסרטונים
למסלולי טיול וצילום
למסלולי אופניים וצילום

תגובה אחת Add yours

  1. דוד בן דב הגיב:

    הנאה של טיול, חברה נהדרים וצילומים מרהיבים.
    גם הארוחה בנמל הדייג עזר לסיים בטוב את הסיור.
    תודכ על הצילומים והחברותא.
    דודו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *