5 ימים בדרך החוף בפורטוגל קמינו Camino Portugues

שנת הלימודים נפתחה וגם מסלול הקמינו שלי יוצא לדרך. דרך החוף בפורטוגל מפורטו עד קמיניה- 103 ק"מ שיחולקו לחמישה ימים. מסלול הקמינו מתחיל בקתדרלה של פורטו. 10-11 ק"מ ראשונים הם הליכה בתוך העיר , באזור תעשייתי של פורטו ולכן בחרתי לדלג עם מונית לדרך החוף אחרי MATOSINHO. מטוסיניוס. מתחילים את המסלול אחרי אזור התעשיה של פורטו ל Vila Cha . אחרי הליכה של 18 ק"מ לאורך האטלנטי בהליכה על דק רוב הזמן (הדק שומר על הצמחייה), הדרך מסומנת בסימון שבילים של הקמינו, חץ צהוב וקרניים צהובות. אין צורך במפות או ב gps, כי הדרך מסומנת ונקייה, החופים נקיים עם חול נעים ואוהלים בצבעים שונים תלוי בחוף.

חוף הים על דרך הקמינו פורטוגל

מזג האוויר מתחיל להשתנות ואיתו מגיעים השחפים. אחרי ארוחת סרדינים, בירות וגלידות הגענו למלון נחמד ב Vila Cha.

סרדינים על שביל הקמינו

הדרך שביל הקמינו בפורטוגל
יום שני לקמינו, אחרי ארוחת בוקר יצאנו לדרך למלון Varzim , (מלון טוב) הגענו אחרי 15 ק"מ. הליכה לאורך החוף על דק, חצי מהדרך בגשם עם שכמיות. על החוף היו: שחפים, גולשי גלים וערב רב של הולכים ורוכבי אופניים מכל העולם.
הלכנו בטיילת rebeira de silvarrs , בדרך עברנו mindelo – mar de liberdade , vila do conde, עצירה לקפה ושוק פירות וירקות, על הדרך לוויה, והגענו ל povad de varzim. שבת במדרחוב כולם בחוץ ורגע לפני הגעה למלון עברנו בתצוגת אופנועי ארלי דיווינסון. סגרנו את היום במסעדת דגים Marinheiro.
יום שלישי לקמינו יום חדש מתחיל בגשם והליכה עם שכמיות. ניראה שצפוי גשם גם במהלך הימים הבאים. אחרי ארוחת בוקר השארנו את המזוודות להקפצה למלון הבא AXIS OFIR BEACH RESORT HOTEL יצאנו לדרך, הגענו אחרי 16 ק"מ למלון על החוף. היציאה היתה בשמיים מאימים ולבסוף הלכנו במזג אוויר נהדר ושמשי.

הדרך שביל הקמינו בפורטוגל

הדרך הייתה משולבת בין הליכה עירונית, להליכה בשדות ובאזור חקלאי עם גידולים, על שפת הים. עברנו דרך ramalha , apulia norte, בעיר שהגענו Esposende הלכנו גם בנתיב הרוח והאדם. שוניות אוקיינוס, חוף ודיונות מהווים את פארק החוף המוגן הזה, ביתם של מגוון דגים וציפורים.
יש לנו שעה לקבלת החדר נעביר את זה בבירה וציפס מול הים ורוח קרירה מנשבת. נהיה במלון Axis ofir beach resort hotel המחיר 90 יורו כולל ארוחת בוקר לחדר זוגי. יום רביעי לקמינו יום חדש מתחיל, עוזבים את המלון, AXIS OFIR BEACH RESORT , והולכים למלון, Dona Aninhas , ב EsposenLargo Vasco da Gama . הלכנו 24 ק"מ, חצי בגשם עם שכמיות, בחוף הים ובטבע. חוף הים מרוצף בחלוקי אבן גדולים ויפיפיים, חצינו נחלים על גשרים ודק, מרינות, ופארקים, מסלול הליכה ב neiva river ולפני שחצינו את הגשר היפה עצרנו לקפה וגלידות. בכניסה לעיר חצינו על גשר ירוק קומתיים ארוך מאוד, בקומה התחתונה עוברת הרכבת. כרגיל פוגשים אנשים מכל העולם. המלון במחיר 108 יורו לחדר זוגי כולל ארוחת בוקר.

חוף הים הפורטוגלי בדרך הקמינו
יום חמישי לקמינו יום חדש מתחיל בCamino Portugues , עוזבים את המלון, Dona Aninhas ובדרך למלון Arca Nova שבעיר Caminha. הליכה ארוכה מאוד של 30 ק"מ. למרות הדרך הארוכה, המסלול היה משובח. עזבנו את העיר דרך סימטאות לכיוון חוף הים, הדרך מסומנת בסימון שבילים של הקמינו, חץ צהוב וצדפה צהובה. הדרך לים רצופה בהפתעות, מפלים וזולות עם מים זורמים למנוחה ב Poço Negro. כשהגענו לים עברנו לסימון שבילים אדום לכיוון שמורת טבע וסינגלים של הליכה.
EVOLUTION OF COASTAL SHELVES AND CLIMATE CYCLES, ואנדרטת הטבע המקומית של Cemitério de Praias Antigas do Alcantilado de Montedor . השמורה רצופה בצמחיה , ושביל ארוך מקצה לקצה לאורך הים. ביציאה מהשמורה שבילים מוצלים וחלקם על דק. התחנה הבאה שהגענו נקראת ancora עם גשר מתפתל מעל הנהר ומסילת רכבת לצידו. המשכנו ללכת בדרך שלא נגמרת עד Caminha ., למלון Arca Nova המחיר 70 יורו לחדר זוגי ללא ארוחת בוקר.

שמורת טבע בדרך הקמינו

לעמודים הבאים במסע בקישורים הבאים

עמוד הבית של הקמינו >>> פורטו >>> 5 ימים בדרך החוף בפורטוגל קמינו >>> שלושה ימים בדרך החוף בספרד >>> הדרך ל סנטיאגו >>>