שלושה ימים בדרך החוף בספרד

 שלושה ימים בדרך החוף בספרד

יום שישי לקמינו עוברים לספרד – שלושה ימים בדרך החוף בספרד
עזבנו את המלון Arca Nova עם מונית לנהר MINHO, לקחנו מונית סירה ב 6 יורו לחצות לספרד, (רק שלוש דקות של שייט). נחתנו בחוף ממול ומצאנו את עצמנו בגליציה ספרד. עברנו מדינה וגבול ללא: דרכונים, מוכסים וכו'…… בתחילת מסלול למלון Hotel Restaurante Glasgow, הזזנו את השעון קדימה בשעה. שלושת הימים הבאים נהיה בדרך החוף בספרד.

דרך הקמינו בגלציה ספרד

הלכנו בדרך מישורית יפה לאורך החוף. הדרך כרגיל מסומנת סימון שבילים של הקמינו. סה"כ הלכנו היום 22 ק"מ. לפני ההגעה למלון עצרנו לבירה בעיירה קטנה , OIA וכמה מטרים לפני המלון עצרנו למסעדה פלצנית לצהרים. מלון Hotel Restaurante Glasgow המחיר 110 יורו לחדר זוגי, כולל ארוחת בוקר. יום למוחרת גם הולכים לאורך ולצידו של האוקינוס האטלנטי. עזבנו את המלון Hotel Restaurante Glasgow, וצועדים 22 ק"מ למלון Hotel Miramar, צועדים עד לעיירה ביונה, עיר תיירותית בגלציה שבספרד. עצירה לבירה קפה וארטיק ליד המצודה וחוף נחמד ליד המרינה. ממשיכים לצעוד למלון שבעיירה RAMALLOSA , על הדרך מטיילים מכל העולם, מחליפים חוויות בכל השפות . כמובן שכולם מברכים ב Buen Camino . ליד המלון יש חנות סופר קרפור ובו מכונות כביסה עצמיות, זו הזדמנות להתרענן בבגדים נקיים. מחר נגיע לויגו ליומיים. אנחנו כמעט במחצית המסלול 180 ק"מ עד עתה, ניקח לנו יום מנוחה מצעידה בשביל, אבל יום לטיול וסיור בעיר. מלון לשני לילות B&B Hotel Vigo , המחיר 217 יורו לחדר זוגי כולל ארוחת בוקר. אחרי 22 ק"מ הגענו לויגו, הדרך חצי על הכביש וחצי על החוף. בחוף היה מעניין: חוף נודיסטים, והולכים בחופים בצורה חופשית ביותר, נשים בבגד ים ללא החלק העליון. שמח ונחמד.

על דרך הקמינו בספרד חוף נודיסטים

ויגו – עיר נמל של דייגים מהגדולים בעולם. אכלנו במסעדת פועלים פאייה פירות ים.

פאיה פירות ים על דרך הקמינו
במסעדה שואל אותי זקן עם הצינורית של השלוקר זה חמצן – מצחיק , אבל אולי בקרוב.
יום נוסף בויגו, חצי יום מוקדש להכרת העיר ומנוחה.

ויגו, Praza Porta do Sol, שם פסל של O Sereo,

סיור עם מדריך שקבעתי מראש התבטל כי לא היה להם מדריך באנגלית. אז טיילתי עצמאית בעיר העתיקה של ויגו. התחלת ההליכה ב-Praza Porta do Sol, שם פסל של O Sereo, המסמן את הקילומטר אפס של ויגו. ה קתדרלה דה סנטה מריה דה ויגו. בעיר העתיקה קתדרלה המשותפת של סנטה מריה, הידועה גם בשם קתדרלה משותפת של סנטה מריה קולקסיאטה, ממוקם ליד שוק A Pedra ו-Praza da Constitución. בניין זה בולט בקלות מכל השאר. בעיר העתיקה, אין סוף בתי קפה לבירה ונשנושים. טיפוס למונטה או קסטרו, בפסגת הגבעה רואים את הנופים היפים ביותר של העיר. בחלקו העליון, פארק וטירה עתיקה, המכונה Monte O Castro . עזבנו את ויגו והמלון B&B Hotel Vigo . אחרי שעת הליכה בעיר הגעתי לשביל הקמינו. את השביל התחלתי בעליות ביער. הלכנו עד למלון Hotel Las Islas היושב על הנהר 22 ק"מ שמרגישים לי כמו מאתיים. העליות גמרו אותי. המחיר 50 יורו לחדר זוגי. מהיער ובין העצים נשקפים הגשרים והנהר במלוא הדרו. היום יום ראשון ושבילי היער מלאים בנוסף להולכים בקמינו גם רוכבי אופניים. המלון בעיירה Redondela, היא עיירה בגליציה ספרד, על הגדה המערבית של נהר אווווה. הלכנו  בשביל עד כה,  200 ק"מ במשך עשרה ימים, בלי לספור את הק"מ שעשינו בערים עצמן. בכל מלון אנחנו מחתימים את דרכון הצילינים. הגענו מוקדם 11 בבוקר ל Pontevedra למלון Hotel Room הלכנו בסה"כ 12 ק"מ המחיר 93 יורו לחדר זוגי כולל ארוחת בוקר.
המסלול התחיל ממש ליד המלון לתוך היער. לפני ההגעה לפונטוודרה – ישנו פיצול בחרנו ללכת לצידו של הנחל rio tomeza. לאחר הקבלה במלון, סיור קצר בעיר העתיקה ולבירה. מספר מבנים היסטוריים, כולל הקתדרלה של סנטה מריה, הגשר הרומי, ובית העירייה. ומספר גשרים על הנהר . למוחרת עוזבים את העיר Pontevedra וצועדים ל Caldas de Reis קלדס דה רייס. אחרי 23 ק"מ הגענו ל מלון Hotel Lotus , המחיר 70 יורו לחדר זוגי, יצאנו מהעיר בחצייה של גשר ומהצדדים גשרים נוספים. היום בשונה מימים קודמים הולכים איתנו מאות מטיילים מכל העולם.   כרמים על דרך הקמינוהלכנו ביערות, דרך כרמים, מטעי תירס ועצי ערמונים, הפרי ניראה כמו קיפוד והוא נשיר ובתוכו ערמון אכיל אחרי המנגל.

ערמונים על שביל הקמינו

על הדרך לפני המלון, עוצרים פעם אחת לבירה ובפעם השניה לצלעות חזיר ונקניקיות. הלכנו במצטבר עד עתה 235 ק"מ.

מנגל על דרך הקמינו

למוחרת עוזבים את העיר Caldas de Reis וצועדים לעיר Padron. הלכנו 20 ק"מ במסלול נהדר ביער ובין כרמים. חוצים את rio ulla ובכניסה לעיר קיבל אותנו שוק מקורה דגים מלוחים יבשים, פירות וירקות. לפני המלון התישבנו במסעדה עם קלמרי טעים ובירה 1906 והכל טעים. אכלנו גם את "פלפלי הפדרון" המפורסמים, פלפלים ירוקים המוגשים עם שמן זית. חלקם חריפים וחלקם לא.
פלפלי פדרון על דרך הקמינו

הגענו למלון שרק נפתח אתמול, קיבלנו הנחה וארוחת בוקר ואפילו קומקום בחדר. מלון Hotel Corona de Padron, המחיר 120 יורו לחדר זוגי וארוחת בוקר. הלכנו במצטבר עד אתה 255 ק"מ.

לעמודים הבאים במסע בקישורים הבאים

עמוד הבית של הקמינו >>> פורטו >>> 5 ימים בדרך החוף בפורטוגל קמינו >>> שלושה ימים בדרך החוף בספרד >>> הדרך ל סנטיאגו >>>

אלבום תמונות
למסלולי טיול וצילום
למסלולי אופניים וצילום

3 תגובות Add yours

  1. אספה פלד אלימלך הגיב:

    מקסים!!!! והזיכרון שלך משהו…ץ
    להתראות בקמינו זה או אחר

    1. aronco הגיב:

      תודה לך אספה, התוכן באתר ואני עובד על אלבומי התמונות. פורטו באוויר

      1. aronco הגיב:

        הוספתי אלבום תמונות נוסף

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *